1
×
Logo Úsmev pre druhých
Prihlásiť sa Registrovať

Platforma Úsmev pre druhých končí, aby mohla vzniknúť sociálna sieť Socialeasator. Vaša podpora má celosvetový dopad.

Socialeasator prináša nové možnosti v každodennej pomoci okolo vás. Prispieť môžete aj vy.

Logo Úsmev pre druhých
Podporte nás a darujte úsmev druhým

Váš finančný dar nám pomôže stabilizovať a rozšíriť našu pomoc pre ľudí so zdravotným znevýhodnením. Ďakujeme :)

300€ 100€ 50€ 20€
Vlastná suma - jednorazový dar
Meno, priezvisko a email
Spôsob platby

Zvýraznené políčka sú povinné.
Darujte jednorazovo
Podporte nás a darujte úsmev druhým

Váš pravidelný finančný dar nám pomôže stabilizovať a rozšíriť našu pomoc pre ľudí so zdravotným znevýhodnením. Ďakujeme :)

100€ 55€ 15€ 5€
Vlastná suma - pravidelný dar
Meno, priezvisko a email
Spôsob platby

Zvýraznené políčka sú povinné.
Darujte pravidelne

Magazín

späť

19.06.2023

Správy

Štátna firma opäť zlyhala v komunikácii so znevýhodnenými, od nepočujúcej chcela, aby reagovala na zvonček


Úrad komisára pre osoby so zdravotným postihnutím upozornil na netolerantné správanie kuriéra Slovenskej pošty voči nepočujúcej. Pani Kristíne nebol kvôli jej znevýhodneniu doručený balík, pričom od Slovenskej pošty neprišlo ani ospravedlnenie.

Pani Kristíne nebol doručený tovar, ktorý si objednala, pretože sa jej kuriér Slovenskej pošty nevedel dovolať. Ako nepočujúca nereagovala na zvonenie telefónu ani zvončeku pri dverách. Osobný asistent nebol v tom čase pri pani Kristíne, ktorá preto požiadala kuriéra o komunikáciu prostredníctvom sms správ, nakoľko je nepočujúca. Ten na jej žiadosť nereagoval.

O pár minút neskôr volal asistent pani Kristíny kuriérovi späť, ten ho informoval , že balík doručí v iný deň. Podľa informácií na oficiálnych stránkach Úradu komisára pre osoby so zdravotným znevýhodnením „osobný asistent volal na infolinku Slovenskej pošty, kde mu povedali, že kuriéri nie sú povinní komunikovať esemeskami.“

Vzhľadom na porušenie práva na prístupnosť a na prístup k informáciám garantované v Dohovore o právach osôb so zdravotným postihnutím bola Slovenská pošta požiadaná o vysvetlenie situácie. „V stanovisku chýbali aj postupy upravujúce komunikáciu s ľuďmi so sluchovým postihnutím, resp. zdravotným postihnutím celkovo. Slovenská pošta v liste, ktorý nám zaslala, odporučila, aby ľudia so sluchovým postihnutím vopred napísali na zákaznícky servis e-mail, že žiadajú o komunikáciu s kuriérom výlučne SMS správami. O takomto postupe však pani Kristína vopred nevedela a nebol zverejnený ani na internetovej stránke Slovenskej pošty.“ uvádza Úrad komisára pre osoby so zdravotným znevýhodnením.  

Napriek tomu, že ešte v auguste 2022 bola Slovenská pošta vyzvaná komisárkou Zuzanou Stavrovskou prehodnotiť príslušné ustanovenia poštových podmienok v súvislosti so zabezpečením komunikácie s osobami so sluchovým postihnutím. Do dnešného dňa Slovenská pošta podmienky neprehodnotila a nezverejňuje ani informácie o tom, ako majú postupovať ľudia so sluchovým postihnutím pri komunikácii s kuriérmi.

Celý príbeh pani Kristíny si môžete prečítať TU.

 

TS

najsledovanejšie:

za posledných 30 dní

30.10.2024
Správy

Získajte 1000 eur na rehabilitáciu pre seba alebo svoje dieťa

Príspevok je možné použiť len na financovanie rehabilitačného pobytu, terapie a procedúr súvisiacich s daným rehabilitačným programom. Príspevok sa nevzťahuje na platby za služby súvisiace s pobytom, ako sú náklady na ubytovanie, cestovné, stravné a pod.

viac
06.11.2024
Správy

Prihlás sa na inkluzívny kurz, kde bude tvoj hlas počuť!

Počas štyroch workshopov sa v podpornej komunite rovesníkov naučíš komunikovať s istotou, prezentovať svoje myšlienky a zaujať publikum. Diskusie a inšpiratívne prednášky s hosťami ti ukážu nové možnosti a cesty.

viac

partneri

  • Genetické syndrómy
  • Trnavský samosprávny kraj
  • TrustPay
  • VGD-Slovakia
  • Sokratov inštitút
  • iFocus
  • Kam na menu
  • EU-fond-logo
  • OP LZ
  • SIID FUND
  • socialni inovatori