ŠPECIÁLNE ŠKOLY A ŠKÔLKY
Špeciálna materská škola Karpatská
Mišíkova 19, 811 06, Bratislava02/5249 3454
msmisikova@centrum.sk
www.karpatska.eu
Naša materská škola sa nachádza na Mišíkovej 19, v peknom prostredí Bratislavy, vo vilovej štvrti pod Slavínom.
Má dlhoročnú tradíciu (založená v r. 1971). Je situovaná v zrekonštruovanej vile (kultúrna pamiatka) so záhradou, ktorá rovnako ako aj blízky Horský park poskytuje deťom kontakt s prírodou (veveričky, vtáctvo). Ide o materskú školu rodinného typu s nižším počtom detí v triedach.
Zameranie materskej školy
Špecifikom našej materskej školy je zaškolenie detí so zdravotným znevýhodnením spravidla od 3 rokov veku.
Sú to:
- deti s mentálnym postihnutím
- deti s narušenou komunikačnou schopnosťou (oneskorený rečový vývin, zajakavosť atď.)
- deti so zjavným zaostávaním v bežnej MŠ,
- deti s oneskoreným psychomotorickým vývinom
- deti s emočnými poruchami (úzkosť, známky neuroticizmu)
- deti s Downovým syndrómom (s ktorými máme dlhoročné skúsenosti)
Ponúkame:
- materský prístup k deťom a klímu rodiny v čase zamestnanosti rodičov,
- vysokú odbornosť zamestnancov so špeciálnopedagogickým vzdelaním a dlhoročnými skúsenosťami,
- intenzívnu logopedickú starostlivosť aj formou programu FONO,
- diagnostikovanie detí formou diagnostického pobytu,
- psychologické a špeciálno-pedagogické poradenstvo pre rodičov,
- canisterapiu,
- možnosť návštevy MŠ ešte pred zaradením dieťaťa - prehliadka zariadenia v čase dohodnutom so zástupkyňou pre MŠ,
- v spolupráci so ŠZŠ na Karpatskej 1 návštevu predškolákov za účelom oboznámenia sa so školským prostredím, spoločné vystúpenia, súťaže, spoločenské akcie.
V budove Špeciálnej základnej školy na Karpatskej ulici č. 1 v Bratislave sú dve triedy našej materskej školy.
Výchova a vzdelávanie v materskej škole
Ciele výchovy a vzdelávania sme si vymedzili v našom Školskom vzdelávacom programe S MACKOM UŠKOM PO CELÝ ROK. Školský vzdelávací program akceptuje všetky deti navštevujúce MŠ.
V praxi MŠ okrem iných plníme aj nasledovné ciele:
- uľahčiť dieťaťu plynulú adaptáciu na nové prostredie pri vstupe do MŠ
- utvárať elementárne sociálne zručnosti a ich použitie v reálnom živote
- rozvíjať možnosť komunikácie s rovesníkmi i dospelými, napomáhaťutváraniu medziľudských vzťahov
- vytvárať elementárne pracovné zručnosti vedúce k celkovej samostatnosti dieťaťa
- utvárať a rozvíjať základné grafomotorické zručnosti
- rozvíjať zmyslové vnímanie detí
- rozvíjanie rozumových schopností a myslenia prostredníctvom praktických činností
- rozvíjanie komunikačných schopností detí – stimulovanie detí k používaniu verbálnej a neverbálnej komunikácie (podľa individuálnych možností)
Prostredníctvom uvedených cieľov spejeme k hlavnému cieľu, ktorým je pripraviť deti na primárne vzdelávanie v škole a ich začlenenie do života spoločnosti pri rešpektovaní jedinečností a možností každého dieťaťa.
Pridať zariadenie
Ak ste v zozname nenašli zariadenie, ktoré poznáte, pridajte ho prosím, my sa ho pokúsime v dohľadnej dobe spracovať.